Sabun Pacak Asli : Sabun Berasaskan Serai Wangi Yang Mempunyai Seribu Satu Khasiat



Selamat bertemu kembali bersama Garuda Series Gerik. Kali ini, ejen Garuda Series Gerik akan menceritakan serba sedikit berkenaan Sabun Pacak Asli serta kebaikkanya sebagai sebuah produk berasaskan tumbuhan serai wangi. Posting ini demi memberi kefahaman tentang kebaikkan, khasiat serta kegunaan yang mungkin anda tidak pernah tahu didalam tumbuhan serai ini. 


Tumbuhan Serai tergolong didalam kumpulan tumbuhan tropika yang tumbuh melata dan amat mudah ditemui khususnya di negara-negera tropika seperti Malaysia. Bahagian akar dan daun sehingga batangnya mempunyai bauan seperti limau yang segar kerana ia mengandungi minyak pati, yang turut hadir sama seperti semasa mengupas limau.




Kebolehan serai wangi adalah kerana setiap bahagian seperti bahagian daun, batang, akar dan bunganya berupaya untuk dijadikan sebagai ubat-ubatan herba dari tumbuhan Serai,dan secara umumnya ianya dikenali sebagai tumbuhan yang mempunyai akar dan batangnya sering digunakan sebagai rempah penyedap masakan. Serai atau secara saintifiknya disebut Cymbopogon ciatrus adalah daripada genus yang mengandungi kira-kira 55 spesies rumpun diseluruh dunia.
 
Dalam aspek kesihatan pula, Serai dianggap sebagai ejen diuretik, tonik dan perangsang. Tumbuhan unik ini dipercayai dapat menggalakkan proses penghadaman yang baik, dan penyediaan serai dengan lada telah lama digunakan untuk melegakan masalah haid dan rasa loya.
 
 
 
 
Selain itu, serai juga dapat mendorong pengeluaran peluh, berperanan untuk proses menyejukkan badan dan mengurangkan demam. Ianya terkenal sebagai penghalau serangga (citronella) dan minyak patinya digunakan dalam menghasil minyak wangi.
 
Untuk makluman, Serai wangi ini juga dikenali sebagai Rumput citronella, Rush Sweet atau Demam. Ia adalah herba hebat dengan beberapa nilai-nilai terapeutik dan kuasa penyembuhan yang unik dan dipercayai sejak berzaman lagi.
 
Oleh itu, manfaat kesihatan tumbuhan serai merangkumi pelbagai ciri terapeutik dan tindakan penyembuhan dari herba ini, termasuk diuretik, antiseptik, analgesik, pengeluar angin, penenang saraf, galactogogue, tonik, sedatif, antidepresan, penghalang bakteria, penghapus kulat, antimikrobial, penurun panas badan, astringen, menghapus bauan busuk (deodoran) dan banyak lagi yang lain.
 
Oleh yang demikian, faedah serai  wangi diperolehi daripada kandungannya yang sangat kaya dengan ubatan herba: terutamanya antioksidan, beta karotena dan vitamin lain, sejumlah unsur-mikro (microelemen) dan lain-lain nutrisi.
 
 
 
 
Berikut merupakan senarai kebaikkan Sabun Pacak Asli berasaskan Serai Wangi ini diantaranya :
  1. Serai Wangi telah berabad-abad lamanya digunakan sebagai perangsang sistem imun yang berkesan dan sebagai pencegah gangguan dan penyakit-penyakit serius. Oleh itu, Sabun Pacak Asli turut mempunyai kebaikkan yang sama.
  2. Herba semulajadi ini dapat membantu mencegah pelbagai masalah bersangkutan pencernaan termasuk gastroenteritis, senak, hilang selera makan, angin, kembung perut dan sebagainya.
  3. Sabun Pacak Asli boleh digunakan untuk merangsang peredaran darah dan merendahkan tekanan darah terutamanya pada bahagian sulit lelaki dan juga wanita.
  4. Tambahan pula, salah satu daripada kebaikkan produk berasaskan serai ini untuk kesihatan yang paling penting ialah merendahkan paras kolesterol LDL dalam darah.
  5. Paling mengejutkan, penyelidikan menunjukkan bahawa serai mempunyai kuasa anti-kanser yang besar dan boleh melindungi terhadap beberapa jenis kanser termasuk kanser kolon.
  6. Manfaat lain Sabun Pacak Asli berasaskan Serai Wangi ini adalah mampu bertindak 'menghidupkan' zakar, mematikan kuman, mencerahkan zakar, celah kelangkang termasuk ciri-ciri antibakteria dan antikulat.
  7. Selain itu, penggunaan pati serai dan Sabun Pacak Asli berasaskan serai dapat mengurangkan keterukan sakit artritis dan reumatisme.
  8. Berpandukan daripada kebaikkan diatas, manfaat kesihatan diuretik serai wangi terutamanya Sabun Pacak Asli juga dapat membantu mempercepatkan penyingkiran toksin ketika mandi terutamanya dicelahan ketiak.
  9. Sabun Pacak Asli berasakan serai wangi juga disyorkan kepada wanita yang mengalami PMS yang teruk atau gangguan pusingan haid.
  10. Kebaikkan Sabun Pacak Asli berasaskan serai wangi termasuk kesan positif rawatan keatas kulit: mencegah radang kulit, membantu menghilangkan radang bintik, jerawat, meredakan kesakitan ekzema, dermatitis dan sebagainya.
  11. Juga berhasil sebagai ejen penghalau nyamuk / penyembur kimia : Banyak dikomesialkan sebagai minyak Citronella dan lilin untuk menghalau serangga, nyamuk dan pengharum rumah.
  12. Kelebihan pada sistem saraf juga dapat dilihat selepas menggunakan Sabun Pacak Asli berasaskan serai wangi ini boleh digunakan untuk menguatkan dan meningkatkan fungsi sistem saraf. Kerana Sabun Pacak Asli berasaskan serai wangi yang disapukan ke permukaan tubuh memberikan kesan menghangatkan, melemaskan otot dan meredakan kejang.
  13. Selain itu, penggunaan produk berasaskan serai wangi berupaya dalam mengurangkan tekanan darah, merangsang peredaran darah dan menghilangkan masalah tekanan darah.
  14. Diantara kebaikkan lain ialah Sabun Pacak Asli berasaskan serai wangi ini  adalah sebagai ejen analgesik iaitu berkesan meringankan semua jenis peradangan dan iritabiliti yang berkaitan dengan kebanyakan jenis sakit.
  15. Akhir sekali,  Serai wangi merupakan asas dalam industri kosmetik. Oleh itu, antara manafaat lain Sabun Pacak Asli berasaskan Serai Wangi ialah; mengurangkan jerawat dan berfungsi sebagai penyegar kepada tubuh badan.


Untuk pengetahuan, Sabun Pacak Asli serai wangi ini juga telahpun dijadikan sabun pencuci muka dan badan,dimana ia mengandungi herba dan 99.9% yang bertindak sebagai anti penuaan pada kulit.
 
Sabun Pacak Asli berasakan serai wangi ini terbukti dapat mengurangikan kerutan, garis-garis halus, mengembalikan keanjalan kulit. Sabun ini amat sesuai untuk semua jenis kulit dan juga boleh digunakan baik untuk lelaki dan wanita generasi millenia masa kini yang amat menjaga penampilan diri.
 
Sabun Pacak Asli juga berupaya mencerahkan/ memutihkan kulit ekstra cepat dan mencegah flek hitam.
 
Sabun Pacak Asli juga dapat membersihkan dan menghilangkan kotoran yang melekat di tubuh setelah seharian bekerja,  Menghaluskan, meremajakan, menegangkan sekaligus memberik pelbagai nutrisi pada lapisan kulit.
 
Sabun Pacak Asli juga dapat menghilangkan bau badan yang busuk selain merawat masalah kulit dari kekeringan dan berminyak.
 
 
 
Untuk mendapatkan maklumat terkini, gambar-gambar testimoni dan video-video teknik urutan zakar yang berkesan, lawati laman sosial berikut:

Whatapps : http://www.wasap.my/+60134176704

Wechat ID : garudaseriesgerik atau scan QR code ini


Facebook Page : @garudaseriesgerik (https://www.facebook.com/garudaseriesgerik/)

Follow Twitter : @Zack_Danial85 (https://twitter.com/Zack_Danial85

Follow Instagram : @garudaseriesgerik (http://instagram.com/garudaseriesgerik)

Follow Tumblr : https://garudaseriesgerik.tumblr.com

LINE ID : garudaseriesgerik

Beetalk : garudagerik2018

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Teknik Urutan Batin (Foreplay) Suami Isteri Dengan Menggunakan Minyak Garuda Series

Teknik Urutan Membesar dan Memanjangkan Zakar Dengan Garuda Series

Penerangan Produk Garuda Series 3.0 Men's Oil